הדרכת הורים בבחירת גן ילדים והכנת הורים למעבר לגן

איך לבחור גן מתאים לילד? פגישת הכנה לבחירת גן ילדים, גיבוש כלים וקריטריונים לחיפוש הגן המתאים לצורכי הילד וההורים.

דקלה גורדאנה – הדרכת הורים לבחירת גן ילדים וצמצום קשיי הסתגלות בגן הילדים, לייעוץ ראשוני צרו איתי קשר בטלפון 054-974-1480.

איך בוחרים גן ילדים או לתינוק?

איך לבחור גן ילדים היא שאלה הנשאלת בגילאים שונים אך הינה בעלת משמעות מרחיקת לכת כאשר מדובר בהכנות לקראת בחירת גן ילדים בעיקר בפעם הראשונה ובילד הראשון.

בהדרכה נגבש צעדים מקדימים לקראת אחד האתגרים המשמעותיים להורים ולילדים, זהו תהליך מרגש אך מורכב בו נדרשים כלים שהם מעבר לאינטואיציה ההורית הבסיסית.

אני אם לארבעה ילדים (כבר בוגרים) ואני מזמינה אתכם להדרכת הורים אדלר בנושא איך לבחור גן ילדים.

לשיחת טלפון ללא התחייבות על בחירת גן ילדים התקשרו 054-974-1480 או שלחו הודעה באמצעות טופס צור קשר, אחזור אליכם בהקדם האפשרי.

הדרכת הורים בבחירת גן ילדים והכנת הורים למעבר לגן

אז איך לבחור גן ילדים מתאים ככל האפשר לילד ולהורים כאחד?

בחירת גן ילדים יכולה להיות המפתח למניעה מוחלטת או לפחות צמצום משמעותי של קשיי הסתגלות לגן חדש גם כאשר זהו אינו הגן הראשון של הילד.

גם אם חוויתם הצלחה בהתמודדות עם השאלה איך בוחרים גן לתינוק. התינוק הופך לילד די מהר ובגיל שנתיים שלוש כבר צריך לעבור לגן גדולים, ויש צורך בבחירת גן מתאים.

מעבר לשאלה גן דתי או חילוני, גן טבע, גן אנתרופוסופי, גן עיריה או פרטי ועוד, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון בקבלת החלטה.

בחירת גן ללא הכנה מוקדמת ולא הדרכה מתאימה מגדילה את הסיכוי לחוות קשיי הסתגלות בגן, ואף לעורר רגעי מצוקה של הילד, ילדים שונים מביעים רגעי מצוקה בדרכים שונות, גילויי בכי (ילד בוכה בגן), גילויי תוקפנות (ילד מרביץ בגן) ובהמשך התנגדות וצבירת חסמים רגשיים.

לכן תהליך ההכנה הוא כל כך חשוב ומשמעותי בעיני ובעל השפעה ישירה על שלבי הסתגלות לגן הילדים בצורה מיטבית .

גם אם זהו אינו הילד הראשון ולכאורה כבר נצבר ניסיון בתהליך לקראת רישום ילדים לגן ראוי להזכיר כי כל ילד ומאפייניו הייחודיים ולא תמיד גן ילדים של הילד הראשון מתאים לילד שבא אחריו.

הנקודות המשמעותיות שיש להתייחס אליהם בבחירת גן ילדים

מספר נקודות המחייבות התייחסות בתהליך בחירת גן ילדים על מנת שהשינוי המשמעותי יהווה חוויה חיובית לילד ולהורים, לאחר עזיבת חיקו החם והמכיל של הטיפול ההורי או המשפחתי. בעיקר כאשר הילד הוא אח ראשון ו/או נכד ראשון אשר הורגל לקבל תשומת הלב בלתי מוגבלת מההורים או מסבים לה הוא זכה טרם המעבר לגן.

מספר נקודות משמעותיות לבחירת גן ילדים בהם נתייחס בהדרכת הורים.

  • מאפיינים ייחודיים של הילד.
  • מאפיינים ייחודיים והעדפות של ההורים.
  • הגדרת מאפיינים ייחודיים של הגן.
  • מיקום הגן ביחס למיקום הבית.
  • שעות פעילות.
  • מאפייני הגננת והצוות בגן.
  • מה יותר חשוב הגננת או הגן?
  • איזה תהליך הכנה לעשות עם הילד לקראת הפרידה והמעבר לגן?
  • תהליך פרידה של ההורים והילד כאחד (הגדרה ובנייה תהליך פרידה יומיומי יעיל).
  • תהליך התאקלמות ראשוני (ימים ראשונים).
  • תהליך ההסתגלות והכנה להתמודדות עם משברי הסתגלות.
  • ועוד.

בבחירת גן ילדים לא כל הנקודות רלוונטיות לכל הילדים, ההורים והגנים המבוקשים.

אך לצד זאת ראוי לציין כי לעיתים "פספוס" וחוסר התייחסות לנקודה שנראית שולית לכאורה, יכול להוביל גם לתהליכי הסתגלות מאתגרים ומורכבים יותר.

חשוב להדגיש כי מי שנושא את תוצאת הכישלון בבחירת גן ילדים הוא קודם כל הילד.
ללא קשר לגורם הישיר אשר הוביל לתחושת הכשלון בתהליך ההסתגלות לגן, יש חשיבות רבה להערכות נכונה לפני החיפוש ובחירת הגן.

לכן אני מייחסת חשיבות ראשונה במעלה לתהליך ההכנה המקדים של ההורים וההיערכות לפני שהם יוצאים לחיפוש הגן המתאים ביותר לילד שלהם וכן הכנה של ההורים לקראת המעבר לגן.

לשיחת טלפון ללא התחייבות ומענה על איך לבחור גן ילדים התקשרו 054-974-1480 או שלחו הודעה באמצעות טופס צור קשר, אחזור אליכם בהקדם האפשרי.

הדרכת הורים בבחירת גן ילדים והכנת הורים למעבר לגן

שאלות ותשובות

מהו ייעוץ להורים לפני בחירת גן ילדים?

ייעוץ להורים לפני בחירת גן ילדים, הם מפגשי הדרכה שמטרתם לעזור להורים להבין את מהות המעבר שילדם עומד לעשות במעבר לגן והכנה לקראת תהליך חיפוש ובחירת גן הילדים המתאים ביותר עבור הילדים וההורים.

אילו נושאים נכללים בייעוץ להורים אשר מתלבטים בשאלה איך לבחור גן ילדים?

תהליך הכנה של ההורים לקראת חיפוש גן ילדים מתאים נבנה בהדרגתיות ומותאם כדי לתת מענה לייחודיות של כל ילד וכל משפחה ולכן ההיבטים והנושאים העולים יהיו רלוונטיים לאותה משפחה.

מהם היתרונות בהדרכת הורים לפני בחירת גן ילדים?

היתרון העיקרי בהדרכת הורים לפני בחירת גן ילדים הוא לאפשר להורים להרגיש מוכנים, ממוקדים ובטוחים יותר בשאלה איזה גן ילדים הם מחפשים ומהם מאפייני הצוות שעליהם כדאי לשים לב.

איך ייעוץ להורים לפני בחירת גן ילדים יכול לעזור לילדים?

ייעוץ להורים לפני בחירת גן ילדים מאפשר להורים לקבל החלטה מושכלת ומיטבית בהתאם לאופי הילד וההורים ועל ועל ידי כך לצמצם קשיי הסתגלות לגן.

מה החשיבות של הדרכת הורים לקראת כניסת הילד לגן?

הדרכת הורים לקראת כניסת הילד לגן מחזקת את הכישורים הדרושים להורים כדי לתמוך בתהליך המעבר של הילד למסגרת חדשה ולאפשר לו קליטה מוצלחת בגן.
בהדרכה, ההורים פוגשים ומאמצים כלים ואסטרטגיות תמיכה לקידום ההערכה העצמית של הילד, על מנת לעודד אותו להיות עצמאי ואחראי ואף לפתח מיומנויות להתמודדות ופתרון בעיות בהם הוא יתקל בתהליך ההסתגלות לגן חדש.

כיצד הדרכת הורים לפני הכניסה לגן משפרת את תהליך ההסתגלות של הילד לגן חדש?

תהליך הדרכת הורים פרטנית לקראת כניסתו של הילד לגן כוללת רכישת מיומנויות ואסטרטגיות חשובות אשר תורמות ישירות לתהליך הסתגלות הילד לגן חדש.
במסגרת הדרכה ההורים מאמצים טכניקות שונות על מנת לעזור לילד ללמוד כיצד לקיים אינטראקציה יעילה עם הילדים והגננות במסגרת החדשה.
כמו כן תהליך הדרכת הורים לפני כניסתו של הילד לגן יכול לעזור לילד להבין ולנווט את דרכו בדינמיקה החברתית של הגן, כגון שיתוף פעולה,המתנה בתור, דחיית סיפוקים ועוד. כל זאת במטרה להפוך את המעבר לגן לחוויה מהנה ומוצלחת.

לשיחת טלפון ללא התחייבות ומענה על איך לבחור גן ילדים התקשרו 054-974-1480 או שלחו הודעה באמצעות טופס צור קשר, אחזור אליכם בהקדם האפשרי.

הדרכת הורים בבחירת גן ילדים והכנת הורים למעבר לגן
Scroll to Top
גלילה למעלה