הרצאה בנושא רילוקיישן

משפחות רבות עוברות לגור במדינות שונות בעולם במסגרת רילוקיישן – זהו תהליך מורכב ועמוס רגשית וטכנית כאחד. לרוב ההחלטה על מעבר הינה של ההורים בלבד – זו אינה הבחירה של הילדים!

הכנה נכונה לקראת המעבר תורמת להצלחתו של התהליך ומעניקה הרגשה של שיתוף ומעורבות של הילדים בתהליך חשוב זה וכך נותנת להם תחושת ערך ושייכות.

חוויה חיובית בריאה וטובה עשויה לתרום רבות לילדים. ילדים שחוו תהליך רילוקיישן מוצלח יתפתחו להיות בוגרים סתגלנים ופתוחים יותר לשינויים כך שיידעו להסתדר במצבים משתנים, שונים ועם מגוון רחב של אנשים, דעות, תרבויות והשקפות עולם.

במסגרת ההרצאה נלמד איך נתחיל את תהליך ההכנה למעבר כבר בארץ? איך נספר לילדים שבקרוב יעזבו כל מה שהם מכירים? איך נהפוך את הילדים לשותפים למעבר ונאפשר להם לקחת חלק? איך נתמודד עם קשיי היומיום ונהיה מוכנים לאתגרי המעבר השונים במהלך השליחות.

תהליך חזרה יכול להיות מאתגר לא פחות. ההסתגלות התרבותית המחודשת והחברים שלא ממש חיכו להם – "החלום ושברו" – נלמד להתמודד ולהיערך בהתאם לתהליך החזרה.

אז איך צריך לעשות את זה נכון כדי להקל את המעבר על הילדים כך שיהיה מהנה ותורם עבור כולם תהליך שיכול להיות חוויה ומנוף לכל החיים.

הדרכת הורים לגיל הרך
Scroll to Top
גלילה למעלה