רילוקיישן עם ילדים

השפעת רילוקיישן על ילדים ואיך אנו ההורים יכולים לתווך להם את המעבר כך שיהיה מעבר שמאפשר צמיחה, התפתחות ויכולת להסתגל בצורה המוצלחת ביותר.

המאמר כולל תובנות אישיות מרילוקיישן משפחתי לניו דלהי – הודו.

לפרטים וייעוץ טלפוני ראשוני ללא תשלום וללא התחייבות התקשרו 0549741480 או שלחו הודעה באמצעות טופס צור קשר (בתחתית האתר) ואחזור אליכם בהקדם.

דקלה גורדאנה – הדרכת הורים פרטנית לקראת רילוקיישן עם הילדים במטרה לקבל כלים פרקטיים להתמודדות עם המעבר וצמצום קשיי הסתגלות של הילדים.

רילוקיישן עם הילדים הוא תהליך מורכב ועמוס רגשית וטכנית כאחד. הילדים עוזבים סביבה מוכרת, חברים, משפחה מורחבת, בית ספר בשפת האם ונאלצים להסתגל לסביבת לימודים חדשה בשפה זרה ובסטנדרטים שונים מסביבת הלימודים הישראלית, רחוקים מסבא וסבתא, משפחה מורחבת ומחברים איתם שיחקו בשעות הפנאי ונמצאים עם הורים ואחים שגם עבורם ההסתגלות היא אתגר גדול.

מעבר לארץ חדשה הוא אתגר בחיי המשפחה גם אם כל בני המשפחה מצפים לו וגם אם המשפחה עוברת לתנאים טובים ונוחים יותר.

תהליך מעבר יכול להיות סיוט ולהיגמר בכישלון או להפוך להצלחה והנאה גדולה עם כלים של השתלבות וחוויות המהווים מנוף לכל החיים ולכן מחייב הכנה והיערכות מוקדמת של כל בני המשפחה.

השפעת רילוקיישן על ילדים 1

רילוקיישן משפחתי לניו דלהי – הודו/סיפור אישי

לפני 12 שנים כשבן הזוג שלי העלה את נושא הרילוקיישן לא הייתי מופתעת מכיוון שזה תמיד ריחף באוויר. רוני שירת במשרד הביטחון ובמסגרת התפקיד עבד מול הודו על פרוייקטים שונים. לאחר סיעור מוחות וחשיבה משותפת החלטנו לצאת לשליחות. הרגשנו שזה תיזמון נכון עבור כל אחד מבני המשפחה.

כעבור שנה נחתנו בניו דלהי – הודו עם ארבעת ילדנו: חן (11), גילי (8), אוהד (5) ויעל (תינוקת בת חודש וחצי).

ידענו שאנחנו לקראת אתגר גדול במדינה מאתגרת לא פחות ותידרש מאיתנו אנרגיה רבה ותשומת לב משתנה לכל אחד מילדנו.

מדובר במעבר לחו"ל עם ילדים צעירים שנוחתים במדינה זרה, רחוק מהמשפחה והחברים, שלא מבינים את השפה ולא מכירים את התרבות וצריכים להיקלט ולהסתגל לבית, לסביבה, למנטליות , לתרבות ולמסגרת לימודית בשפה זרה.

כהורים, היה עלינו להתפנות לתהליך פיזית ורגשית כדי שנוכל להקדיש לילדים תשומת לב בהיבט הרגשי והחברתי ולתמוך בהם ברגעים מאתגרים.

בתקופה הראשונה של השליחות (חודשיים – שלושה ראשונים) ברגעים של קושי, אני זוכרת את עצמי שואלת: "האם לקחנו עבור הילדים והמשפחה את ההחלטה הנכונה?" "לא עשינו טעות?" "הם באמת מסוגלים להתמודד עם מעבר ואתגר כזה גדול?"

והתשובה היא כן! נדרש רק תהליך הדרכה והכנה נכונה ומותאמת של הילדים והמשפחה לפני השינוי אשר יסייעו לעבור בהצלחה ובהנאה רבה את המעבר.

היום בהסתכלות לאחור אני רואה איך ההתמודדות המאתגרת שעמדו בה בהצלחה נתנה להם כלים משמעותיים למעברים/שינויים בחיים, יכולות ולמידת אסטרטגיות להתמודדות מול קשיים/דילמות והכרה ביכולות חבויות שלעיתים אנו מגלים בעצמנו רק אם היינו חלק מאתגר/שינוי משמעותי שהצריך שימוש באותן יכולות.

תהליך המעבר למדינה אחרת מתחיל מספר חודשים טרם ההגעה לארץ היעד.

לפני הנחיתה בארץ היעד, נדרש מאיתנו כהורים לבצע מספר שלבים הכרחיים ופעולות משמעותיות בארץ טרם השליחות.

ככל שנקדיש יותר תשומת לב לתהליך ולפעולות שננקוט טרם השליחות כך יהיה קל יותר עבור כולם להסתגל ולהשתלב בארץ היעד. במסגרת הדרכת הורים פרטנית תקבלו את הידע הדרוש כדי לעבור בהצלחה רבה את המעבר ולהפוך אותו לחוויה חיובית ובלתי נשכחת עבורכם ועבור הילדים כמו כן תצטיידו בכלים להתמודדות עם אתגרים לא צפויים עם תחילתה של השהות בארץ אליה עברתם.

אני דקלה גורדאנה – אמא ל – 4 ילדים (בוגרים) שעברו דירה כמה פעמים בחייהם כולל רילוקיישן של שנתיים בניו דלהי – הודו. עוסקת בהדרכת הורים לקראת הסתגלות לסביבה חדשה, מדריכת הורים מוסמכת מכון אדלר ומשרד החינוך, תואר ראשון במדעי ההתנהגות.

אני מזמינה אתכם להדרכת הורים אדלר בנושא רילוקיישן. במסגרת ההדרכה תקבלו את הכלים הנדרשים על מנת לעזור לילדים להסתגל ולהשתלב בסביבתם החדשה כך שהמעבר יהיה מנוף ליצירת הזדמנויות חברתיות, מקצועיות, לימודיות וסביבתיות ויאפשר צמיחה וחוסן רגשי לקראת כל מעבר עתידי בחיים.

חשיבות התיווך וההתנהלות של ההורים מול הילדים

קיימת חשיבות רבה לאופן התיווך וההתנהלות של ההורים מול הילדים בכל היבט שקשור למעבר כמו כן לתגובת ההורים למעבר מכיוון שאנו מהווים מודל עבורם ולכן חשוב המסר שאנו בוחרים להעביר להם בהתאם לגיל ולרמה של הילד.

תהליך התיווך, השיח, ההתנהלות הנכונה והמותאמת עם הילדים צריך להתחיל כמה חודשים לפני המעבר. יש להכין תשתית בסיסית ומשמעותית עוד טרם ההגעה לארץ היעד ולכן חשיבות מכרעת להדרכה ולקבלת כלים פרקטיים במסגרת הדרכת הורים פרטנית מותאמת למשפחה שלכם.

חשוב לתאר לילדים תמונה מאוזנת ולהציג את השינוי הכרוך במעבר באופן שבו נשתף ונשוחח גם על קשיים אפשריים ונציע דרכים להתמודדות עם האתגרים שיופיעו במקום החדש.

אני מאמינה כי באמצעות הדרכת הורים אדלר ניתן להפוך את ההתמודדות והאתגרים המלווים את המעבר והשינוי המשמעותי לתהליך קל ומהנה יותר הן להורים והן לילדים. תהליך הדרכה מותאם לתא המשפחתי שלכם אשר מאפשר הסתגלות, גיבוש שגרה יומיומית מהירה יותר, התפתחות וצמיחה במקום ובסביבה החדשים.

תגובות אפשריות של ילדים עם המעבר לארץ אחרת

בני אדם בכל גיל נקשרים במידה כזו או אחרת לבית שלהם, לסביבה החיצונית שמקיפה את הבית, לנוף שנשקף מהחלון, לעיצוב הפנימי של הבית וכמובן לשכנים ולחברים המתגוררים בסמוך.

כל מעבר דירה כרוך בניתוק של הקשרים הללו ויצירת חיבור של קשרים חדשים בסביבה החדשה ולכן מעבר מארץ לארץ הוא מאתגר מאוד, אופן הקליטה וההסתגלות משתנה בהתאם לחוסן הרגשי של הילד ולמידת האמפטיה והתמיכה של ההורים בהתאם לכלים שקיבלו בהדרכה ועומדים לרשותם.

הילד עלול להגיב למעבר בהיצמדות להוריו ותלות בהם, חרדה, ירידה בדימוי ובביטחון העצמי, שינויים משמעותיים במצב הרוח, געגועים מתגברים למוכר, לידוע ולאהוב, חשש מיצירת דינמיקה בסביבה חברתית שמובילה להתבודדות והסתגרות בבית והתמכרות לטלוויזיה ולטלפונים הניידים.

באמצעות תיווך נכון של המציאות החדשה ותמיכה הורית מותאמת וממוקדת לצרכים של הילדים, לתא המשפחתי ולארץ היעד , הקשיים בהדרגה הולכים ונעלמים. הילד מוצא את מקומו בסביבה החדשה, נקלט בבית הספר, מוצא חברים חדשים ומרגיש שייך לארץ החדשה.

תהליך מעבר דירה דורש מההורים אנרגיה רבה, ההורים עסוקים ברשימת משימות חשובה מאוד שמטרידה ומעסיקה אותם לקראת המעבר אך חשובה לא פחות תשומת הלב שאנו מקדישים לילדים בהיבט החברתי והרגשי. הכנה נכונה ומותאמת של הילדים והמשפחה לפני השינוי תסייע לעבור בהצלחה ובהנאה רבה את המעבר.

כל שינוי מאתגר ומשמעותי בחייהם של הילדים טומן בחובו קושי אך אני מאמינה שעם ליווי של תהליך הדרכת הורים מותאם למשפחה שלכם יש בכל שינוי גם הבטחה ותקווה שהוא יוביל לצמיחה והתפתחות של הילדים ואף יצייד אותם בכלים משמעותיים למעברים עתידיים נוספים (מעבר דירה, מעבר מגן לבית ספר יסודי, מחטיבה לתיכון, גיוס לצבא וכדומה).

אם גם אתם לקראת רילוקיישן ומעוניינים לקבל כלים פרקטיים למעבר מוצלח ומהנה, אשמח לפגוש אתכם וללוות אתכם בתהליך!

דקלה גורדאנה – הדרכת הורים פרטנית לקראת רילוקיישן במטרה לקבל כלים פרקטיים להתמודדות עם המעבר וצמצום קשיי הסתגלות של הילדים.

לפרטים וייעוץ טלפוני ראשוני ללא תשלום וללא התחייבות התקשרו 0549741480 או שלחו הודעה באמצעות טופס צור קשר (בתחתית האתר) ואחזור אליכם בהקדם.

השפעת רילוקיישן על ילדים

ספרים על רילוקיישן ומעבר דירה

  • אי שם מעבר לים/שירי ושלומי דיאנה
    איך לעזור לילדים להתמודד עם רילוקיישן? ספר ילדים מקסים שכתבו שירי ושלומי דיאנה (במהלך רילוקיישן בניו יורק) ואיירה בכישרון רב עדי בראשית (במהלך רילוקיישן בקטמנדו). אמא, אבא ושני ילדים טסים בעקבות העבודה לתפוח הגדול. הילד לומד להנות מהשינויים בנוף, בשפה, בחברים בגן וגם מבעלי החיים החדשים (סנאי זה לא חתול).
  • עוברים דירה/שרה זלוף
    מה קרה למור הקטנה כששמעה שעוברים דירה?
  • נועם עובר דירה/מרב אברמוביץ
    בואו נצטרף לנועם במעבר לבית החדש – להכנות, לאריזה, לגעגוע, להיכרות החדשה, ובעיקר – להתרגשות הגדולה. הסיפור נועם עובר דירה מתאים למעבר דירה ולמעברים בכלל…
  • הדסה וצור עוברים דירה/יהודית קאודרס – דויטש
    ספר ילדים מחורז ומאויר המציע דרך מקורית ומחויכת להתמודדות עם חששותיהם של ילדים ממעבר דירה.
  • גם אני עובר דירה/לאה קירשנברג
    הכלבלב פוגי ומשפחתו האוהבת עוברים דירה. לא קל להחליף מקום מגורים, גן, בית ספר ושכונה. כולנו יודעים שלא רק למבוגרים זה אינו קל כי אם גם לילדים.
    מסתבר שגם עבור כלב אהוב זה אין הדבר פשוט כל כך… תקלה משבשת את מהלך האירועים, דברים בלתי צפויים קורים, העניינים מסתבכים ומובילים להתפתחויות מפתיעות.
    כיצד יתמודד פוגי עם הבעיות? מי יבוא לעזרתו? הספר כתוב בגוף ראשון והדברים מובאים כביכול מפיו של פוגי – הכלבלב הנבון והרגיש המספר את סיפורו.
    "גם אני עובר דירה" מתאר בשפה רגישה ומשעשעת את המתחולל בנפשו של פוגי במעבר דירה זה.

מאמרים נוספים בנושא:

השפעת רילוקיישן על ילדים
Scroll to Top
גלילה למעלה